Тел.: +7(915)814-09-51 (WhatsApp)
E-mail:

Russian English
scientificjournal-foto2

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки. Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.

Печатная версия журнала «Вестник науки и образования» выходит ежемесячно (ориентировочно 19 числа, ежемесячно уточняется). Следующая печатная версия журнала выйдет - 21.05.2024 г. Статьи принимаются до 17.05.2024 г.

В электронной официальной версии (Роскомназдор Эл № ФС77-58456) журнала Вы можете опубликовать статью моментально после одобрения её публикации. Как отдельный электронный журнал, журнал выходит каждую пятницу. Следующая электронная версия журнала выйдет - 01.05.2024 г. Статьи принимаются до 30.04.2024 г.



Jumaev B.Kh.

Email: Jumaev661@scientifictext.ru

Jumaev Begali Khudoymurodovich – Teacher, DEPARTMENT OF LANGUAGES INTER-FACULTIES, FACULTY OF FOREIGN LANGUAGES, TERMEZ STATE UNIVERSITY, TERMEZ, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: this article is devoted to note some essential features of the method called TPR. Also author makes point that it is the best method to use in the classroom while teaching foreign language. Coming from the functionality of this method author claims that it simply teaches the learner to communicate in the target language which he is learning. There we can see bright illustration of the impact of this method to language learning process. That is to say when child is born after some months he starts speaking. However he was not taught to speak. This article will talk about the reason why.

Keywords: TPR, assimilation, teaching, grammar, communicate, listen.

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МЕТОДА ФИЗИЧЕСКОГО РЕАГИРОВАНИЯ В ESL КЛАССАХ

Джумаев

Подробнее...  

Boltaev Ch.B.

Email: Boltaev661@scientifictext.ru

Boltaev Chutkul Boltaevich – Teacher, DEPARTMENT OF LANGUAGES INTER-FACULTIES, FACULTY OF FOREIGN LANGUAGES, TERMEZ STATE UNIVERSITY, TERMEZ, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: the following article is about one of the most beneficial way of learning foreign languages and getting knowledge as well. Here the author maintain the criteria that game and their usage in the classroom makes the teaching process alive and can easily appeal the learners’ attention. Furthermore, learners along with active participation in these games, they preserve the knowledge for a long period of time in their memory. The author also mentioned about the communicative significance of the games.

Keywords: game, language, cognitive activity, play, goals and objectives.

ИГРА КАК ИСТОЧНИК МОТИВАЦИИ В ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ

Болтаев Ч.Б.

Болтаев Чуткул Болтаевич – преподаватель кафедра языков между факультетами, факультет иностранных языков, Термезский

Подробнее...  

Кто на сайте

Сейчас на сайте 522 гостя и нет пользователей

Импакт-фактор

Вконтакте

REGBAN