Научный журнал «Вестник науки и образования»
Liu Ch.
Liu Chuanhang - Doctor of Arts, lecturer, CHAOHU UNIVERSITY; HEFEI, ANHUI PROVINCE, PEOPLE'S REPUBLIC OF CHINA
Abstract: Hui-style art is an indispensable branch of Chinese traditional art and culture, and Hui-style architecture is an important part of Hui-style art. The Huizhou architecture is famous for its exquisite architectural skills and unique architectural style. Its design not only has the function of use, but also integrates the aesthetic requirements. At the same time, it also reflects the 'Huizhou three absolutes' of Huizhou culture (that is, the structure is ingenious, the layout is ingenious, and the construction is ingenious). Three carving art is another prominent feature of Huizhou art. By carving exquisite patterns in different parts of the building, it shows the superb artistic level and exquisite technology. (Project Fund: Funded by Anhui Provincial Department of Education International Chinese Education Research Project
- Информация о материале
- Категория: 17.00.00 ИСКУССТВОВЕДЕНИЕ
- Просмотров: 72
Павлова С.Е., Абашин Е.Г.
Павлова Софья Евгеньевна - студент (бакалавриат),
Абашин Евгений Геннадьевич - кандидат технических наук, доцент, заведующий,
кафедра физического воспитания,
ФГБОУ ВО Орловский ГАУ им. Н.В. Парахина,
г. Орёл
Аннотация: в данной статье раскрывается тема профессиональной подготовки студентов в рамках осуществления физической культуры. В научной работе дается определение понятию профессионально-прикладная физическая подготовка, раскрываются ее цель, задачи и средства осуществления.
В начале статьи дается определение понятию здоровый образ жизни, объясняется необходимость и полезность ведения здорового образа жизни, раскрываются его основные составляющие и категории факторов, влияющих на здоровье человека. Тем самым дается сопоставление ЗОЖ с ППФП.
В ходе написания научной работы был сделан вывод о взаимосвязи профессионально-прикладной физической подготовки студентов и здорового образа
- Информация о материале
- Категория: 13.00.00 ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
- Просмотров: 66
Подкатегории
Кто на сайте
Сейчас на сайте 190 гостей и нет пользователей