Научный журнал «Вестник науки и образования»
Щербаков С.В.
Email: Scherbakov688@scientifictext.ru
Щербаков Сергей Витальевич – кандидат психологических наук, доцент,
кафедра общей психологии,
Башкирский государственный университет, г. Уфа
Аннотация: в данной статье приводятся сведения об основных положениях и понятиях теории координированного управления смыслами, предложенной Б. Пирсом и В. Кроненом, анализируются структура диалога и способы осмысления текущей ситуации общения, описываются такие варианты организации эпизодов, как эмержентная интеракциональная логика, модели серпантина и логической доказательности. Хотя некоторые положения носят гипотетический характер и требуют дальнейшего развития и верификации, констатируется значительный практический потенциал этой концепции.
Ключевые слова: антинарратив, диалог, имплотмент, коммуникация, триплет, фрейминг.
THE THEORY OF COORDINATED MANAGEMENT OF MEANING AND
- Информация о материале
- Категория: 19.00.00 ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
- Просмотров: 990
Kamoliddinova V.F.
Email: Kamoliddinova688@scientifictext.ru
Kamoliddinova Vazira Fazlitdinovna – Lecturer,
DEPARTMENT OF FOREIGN LANGUAGE IN HUMANITIES, FACULTY OF FOREIGN LANGUAGES,
BUKHARA STATE UNIVERSITY,
BUKHARA, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: the article discusses about oxymoron. Their use and meanings in speech are explained with proverbs. The article deals with the educational management teaching process in higher education systems. The article deals with the education process in higher education systems. The article deals with the education process in higher education systems. There are given some examples of usage oxymoron in literature. Examples are taken from Uzbek and English literature and poetry. The oxymoron is one of the main compact, methodologically powerful, incomparable power of the languages. Oxymoron also help to explain the contents of a whole large text before acknowledging the whole story.
Keywords: oxymoron, methodological-semantic
- Информация о материале
- Категория: 10.00.00 ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
- Просмотров: 670
Подкатегории
Кто на сайте
Сейчас на сайте 335 гостей и нет пользователей