Научный журнал «Вестник науки и образования»
Кодирова Х.К.
Кодирова Халима Курамбаевна - преподаватель русского языка,
Академический лицей при Ургенчском филиале Ташкентской медицинской академии,
г. Ургенч, Республика Узбекистан
Аннотация: данная статья посвящена основным вопросам применения интерактивных средств обучения на уроках русского языка в процессе обучения в академическом лицее. Рассмотрены модели обучения служебных частей речи и их особенности. Обозначена актуальность применения интерактивных досок в процессе обучения.
Ключевые слова: часть речи, служебные слова, русский язык, правописание.
APPLICATION OF MODERN INTERACTIVE METHODS IN TEACHING FUNCTIONAL PARTS OF SPEECH IN RUSSIAN
Kodirova Х.K.
Kodirova Хalima Kurambayevna - teacher of Russian language,
- Информация о материале
- Категория: 13.00.00 ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
- Просмотров: 320
Momunova G.A., Kadyrbek G.
Momunova Gulzat Achylovna - Candidate of Biological Sciences, Associate Professor,
Kadyrbek kyzy Gulmairam – master’s student,
BATKEN STATE UNIVERSITY,
BATKEN, KYRGYZ REPUBLIC
Abstract: the article discusses the application of neurogymnastics methods in teaching children. Teaching children involves working with students from various social backgrounds. The article presents the benefits of neurogymnastics and methods for developing executive skills when working with children with perceptual delays. After applying neurogymnastics methods, children develop fine motor skills, strengthen both hemispheres of the brain, and enhance their ability to memorize, perceive, and think. Their analytical skills, intelligence, vision, hearing, attention, and speech also improve. Learning through these methods is beneficial not only for children with delayed perceptual development but for all children. It has been observed that using these methods makes children more
- Информация о материале
- Категория: 13.00.00 ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
- Просмотров: 394
Кто на сайте
Сейчас на сайте 163 гостя и нет пользователей