Тел.: +7(915)814-09-51 (WhatsApp)
E-mail:

Russian English
scientificjournal-foto2

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки. Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.

Печатная версия журнала «Вестник науки и образования» выходит ежемесячно (ориентировочно 19 числа, ежемесячно уточняется). Следующая печатная версия журнала выйдет - 20.12.2024 г. Статьи принимаются до 17.12.2024 г.

В электронной официальной версии (Роскомназдор Эл № ФС77-58456) журнала Вы можете опубликовать статью моментально после одобрения её публикации. Как отдельный электронный журнал, журнал выходит каждую пятницу. Следующая электронная версия журнала выйдет - 03.12.2024 г. Статьи принимаются до 29.11.2024 г.



Vosieva Sh.I., Akhmedova A.A., Narzieva I.Z.

Email: Vosieva688@scientifictext.ru

Vosieva Shakhnoza Islamovna – Lecturer;

Akhmedova Aziza Abdullaevna – Lecturer;

Narzieva Inobat Zoirovna – Lecturer,

DEPARTMENT OF NATURAL SCIENCES, FOREIGN LANGUAGES FACULTY,

BUKHARA STATE UNIVERSITY,

BUKHARA, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: the national cultural features of the Uzbek language not only occur in words, articles, stories, proverbs, aphorisms but also in some affixes of the Uzbek language that play vital role in cognitive linguistics. They are considered as reflection of national traditions, culture, and national character of every nation. This article is devoted to the investigation of semantic meanings of affixes from point of view cognitive linguistics in Uzbek language and in reflection the travelers in cultural tourism.         

Keywords: сulture’s heritage, historical potential, relationship, research.

АФФИКСАЦИЯ И ЕЕ РОЛЬ В

Подробнее...  

Bruskina V.K.

Email: Bruskina687@scientifictext.ru

Bruskina Valeriya Konstantinovna – English language Тeacher,

NAZARBAYEV INTELLECTUAL SCHOOL OF PHYSICS MATHEMATICAL DIRECTION,

TALDYKORGAN, REPUBLIC OF KAZAKHSTAN

Abstract: this article is written to present the experience of applying an approach to improve students ' writing skills in English lessons. The approach is presented in the form of a set list of symbols for checking students ' work and providing oral and written feedback. The article discusses the theoretical basis of this approach, and who of the methodologists paid attention to it. Under what conditions can this approach be applied, the structure of its organization and the results obtained when working with a group of students in grade 8.

Keywords: writing, verification code, application, independent learning, skills, errors, approach.

КОД ИСПРАВЛЕНИЯ ОШИБОК КАК ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

Брускина В.К.

Подробнее...  

Кто на сайте

Сейчас на сайте 507 гостей и нет пользователей

Импакт-фактор

Вконтакте

REGBAN