Adilova Z.D., Khanturaev B.A.
Email: Adilova694@scientifictext.ru
Adilova Zulfiya Dzhavdatovna – Doctor of Economics, Нead of the Department;
Khanturaev Bobur Azimovich – junior research Assistant,
DEPARTMENT OF INTEGRATION OF SCIENCE AND EDUCATION,
TASHKENT STATE UNIVERSITY OF ECONOMICS,
TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: the new global knowledge economy – one powered by information and communication technology (ICT) – is by no means restricted to universities. One understated aspect of the Internet’s impact has been the erosion of universities’ effective monopoly on knowledge creation and curation. With trends in digital economy getting even more sophisticated, service delivery and economy analysis are improving throughout industries inclusive of educational institutions. The paper investigates the role of science and education in the digital economy and economy.
Keywords: digital economy, digital economy, education, e-business, e-commerce, e-business, technology, knowledge.
ВЛИЯНИЕ РАЗВИТИЯ ЦИФРОВОЙ ЭКОНОМИКИ НА НАУКУ И ОБРАЗОВАНИЕ
Адилова З.Д., Хантураев Б.А.
Адилова Зульфия Джавдатовна - доктор экономических наук, заведующая кафедрой;
Хантураев Бобур Азимович - младший научный сотрудник,
кафедра интеграции науки и образования,
Ташкентский государственный экономический университет,
г. Ташкент, республика Узбекистан
Аннотация: новая глобальная экономика знаний, основанная на информационных и коммуникационных технологиях (ИКТ), ни в коем случае не ограничивается университетами. Одним из заниженных аспектов воздействия интернета является размывание эффективной монополии университетов на создание и развитие знаний. В связи с тем, что тенденции в цифровой экономике становятся все более изощренными, качество услуг и анализ экономики улучшаются во всех отраслях, включая образовательные учреждения. В статье исследуется роль науки и образования в цифровой экономике и экономике.
Ключевые слова: цифровая экономика, образование, электронный бизнес, электронная коммерция, электронный бизнес, технологии, знания.
References / Список литературы
- Fleaca Elena, Stanciu Radu D. Digital-age Learning and Business Engineering Education – a Pilot Study on Students’ E-skills. Procedia Manufacturing. 32, 2019. 1051–1057.
- Esther Wojcicki & Izumi Lance, Moonshots in Education: Launching Blended Learning in the Classroom. San Francisco: Pacific Research Institute.
- Cedefop (European Centre for the Development of Vocational Training), 2016. Validation and Open Educational Resources (OER): Thematic Report for the 2016 Update of the European Inventory on Validation. Luxembourg: Publications Office of the European Union. As of 22 February 2017.
- Adilova Z.D., Shadieva Z.T., Umarova Z.T. Development perspectives of tourism market in Uzbekistan // Beiträge zur Entwicklung in Usbekistan und China: Wissenschaftliche Schriftenreihe: Band 5, 2012. Т. 5. Р. 82.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. |
||
Электронная версия. Adilova Z.D., Khanturaev B.A. THE IMPACT OF THE DEVELOPMENT OF THE DIGITAL ECONOMY ON SCIENCE AND EDUCATION // Вестник науки и образования № 16(94), 2020 [Электронныйресурс].URL: http://scientificjournal.ru/images/PDF/2020/94/the-impact-of-the-deve.pdf (Дата обращения:ХХ.ХХ.201Х). Печатная версия. Adilova Z.D., Khanturaev B.A. THE IMPACT OF THE DEVELOPMENT OF THE DIGITAL ECONOMY ON SCIENCE AND EDUCATION // Вестник науки и образования № 16(94), 2020, C. {см. журнал}. |
Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях
Tweet |