Таджибаева Г.М.
Email: Tajibayeva680@scientifictext.ru
Таджибаева Гузальхон Махмуджановна - преподаватель,
кафедра методики начального образования,
Наманганский государственный университет, г. Наманган, Республика Узбекистан
Аннотация: в мире миллионы людей, несмотря на их возраст, условия, происхождение и мотивации имеют значительные потребности в обучении. Кроме этого, существует растущая потребность в широкомасштабном доступе к экономически эффективному и качественному образованию.
Использование технологических инноваций для крупномасштабного обучения может быть частью решения. В этом контексте целью данной статьи было выявить технологические инновации, которые можно считать историческими вехами в широкомасштабном обучении, систематизировать мнения экспертов по данной теме.
Ключевые слова: исследования, инновации, онлайн-среда обучения, широкомасштабное обучение, массовые открытые онлайн-курсы, обмен, подход, обучение, образование, практика, результат.
FIVE ROOTS OF TECHNOLOGICAL INNOVATIONS IN LARGE-SCALE TEACHING
Tajibayeva G.M.
Tajibayeva Guzalkhon Makhmudjanovna – Teacher,
DEPARTMENT OF METHOD OF PRIMARY EDUCATION,
NAMANGAN STATE UNIVERSITY, NAMANGAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: in the world, millions of people, despite their ages, conditions, backgrounds, and motivations, have significant learning needs. Moreover, there is a growing need for widespread access to cost-effective and quality education.
Using technology innovation for large-scale learning can be part of the solution. In this context, the purpose of this article was to identify technological innovations that can be considered historical approaches in large-scale training, systematize the opinions of experts on this topic.
Keywords: research, innovation, online learning environments, large-scale teaching, massive open online courses, exchange, approach, training, education, practice, result.
Список литературы / References
- Cuban L. Computers meet classroom: Classroom wins. //Teachers College Record. 1993. № 95 (2). 185.
- Bernard R.M., Borokhovski, E., Schmid, R.F., Tamim, R.M., & Abrami, P.C. A Metaanalysis of blended learning and technology use in Higher Education: From the general to the applied. //Journal of Computing in Higher Education, № 26 (1). 87-122.
- Kitchenham B. Guidelines for performing systematic literature reviews in software engineering. // EBSE Technical Report, 2007.
- Holmberg B. The evolution of the character and practice of distance education. // Open Learning, 1995. № 10 (2). 47-53.
- Bower B.L. & Hardy K.P. From correspondence to cyberspace: Changes and challenges in distance education. // New Directions for Community Colleges, 2004 (128). 5-12.
- Bittner W., Mallory H. University teaching by mail. // New York, 1933.
- Lockwood F. Open and distance learning today.//London: 2013.Routledge.
- Downes S. New models of open and distributed learning. In M. Jenmi, & M.K. Khribi (Eds.), Open Education: from OERs to MOOCs (1-22). // Berlin, 2016. Springer Heidelberg.
- Sanchez-Gordon Sandra, Luján-Mora Sergio. Technological Innovations in Large-Scale Teaching: Five Roots of MOOCS. //In Journal of Educational Computing Research (JOECR), 2017.
- Yuan L. & Powell S. MOOCs and open education: Implications for higher education. // CETIS White Paper, 2013.
- Caswell T., Henson S., Jensen M. & Wiley D. Open content and open educational resources: Enabling universal education. // The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 2008. 9 (1). 1–8.
- Murphy R., Gallagher L., Krumm A.E., Mislevy J. & Hafter A. Research on the use of Khan Academy in schools: Research brief. // Menlo Park: SRI International, 2014.
- Paris OER Declaration. // Paris, France, 2012.
- Paulsen M.F. Resting in e-learning peace. //International Journal of Networking and Virtual Organisations, 2009. 6(5). 460-475.
Bates A.W. Teaching in a Digital Age. //Vancouver: Tony Bates Associates Ltd., 201
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. |
||
Электронная версия. Таджибаева Г.М. ПЯТЬ КОРНЕЙ ТЕХНОЛОГИЧЕСКИХ ИННОВАЦИЙ В КРУПНОМАСШТАБНОМ ОБУЧЕНИИ// Вестник науки и образования №2(80), 2020. [Электронныйресурс].URL: http://scientificjournal.ru/images/PDF/2020/79/osobennosti-peredachi.pdf (Дата обращения:ХХ.ХХ.201Х). Печатная версия. Таджибаева Г.М. ПЯТЬ КОРНЕЙ ТЕХНОЛОГИЧЕСКИХ ИННОВАЦИЙ В КРУПНОМАСШТАБНОМ ОБУЧЕНИИ // Вестник науки и образования № 2(80), 2020, C. {см. журнал}. |
Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях
Tweet |