Turgunova Sh.T.
Email: Turgunova685@scientifictext.ru
Turgunova Shakhnoza Tursunbaevna – Teacher,
DEPARTMENT OF INTEGRATED COURSE OF ENGLISH LANGUAGE-1,
UZBEK STATE WORLD LANGUAGES UNIVERSITY,
TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: this article discusses reading instruction in an English lesson. As its known, activity in the assimilation of information in children occurs on the basis of their own views and interests, which is the main means of motivating learning activities. At the same time, it is necessary to take into account the personal individualization of students, to correlate speech actions with their real feelings, thoughts and interests. As lexical units accumulate, many children need visual support because it is extremely difficult to perceive speech only by ear. This is especially true for those children whose visual memory is better developed than auditory memory. Therefore, reading is analyzed here as a relevant skill in learning language.
Keywords: reading training, reading technique, reading aloud, speech activity, the initial stage of training.
ОБУЧЕНИЕ ЧТЕНИЮ НА УРОКЕ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
Тургунова Ш.Т.
Тургунова Шахноза Турсунбаевна – преподаватель,
кафедра интегрированного курса английского языка-1,
Узбекский государственный университет мировых языков,
г. Ташкент, Республика Узбекистан
Аннотация: в данной статье рассматривается обучение чтению на уроке английского языка. Как известно, активность в усвоении информации у детей происходит на основе их собственных взглядов и интересов, что является основным средством мотивации учебной деятельности. При этом необходимо учитывать личностную индивидуализацию учеников, соотносить речевые действия с их реальными чувствами, мыслями и интересами. По мере накопления лексических единиц многие дети нуждаются в зрительной опоре т.к. воспринимать только на слух речь крайне трудно. Особенно это касается тех детей, у которых зрительная память развита лучше слуховой памяти. Поэтому чтение здесь анализируется как актуальный навык в изучении языка.
Ключевые слова: обучение чтение, техника чтения, чтения вслух, речевая деятельность, начальный этап обучения.
References / Список литературы
- Vaysburd M.L. Requirements for texts for independent (synthetic) reading in English in the VII grade. M., 1955.
- Vaysburd M.L., Blokhina S.A. Learning to understand a foreign language text while reading as a search activity // Foreign languages at school, 1997. № 1-2. P. 33-38.
- Karpov I.V. Psychological characteristics of the process of understanding and translation by students of foreign texts. Manual "Theory and methodology of educational translation"., 1950.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. |
||
Электронная версия. Turgunova Sh.T. TEACHING READING IN ENGLISH LESSON // Вестник науки и образования № 7(85), 2020. [Электронныйресурс].URL: http://scientificjournal.ru/images/PDF/2020/85/teaching-reading-in.pdf(Дата обращения:ХХ.ХХ.201Х).
Печатная версия. Turgunova Sh.T. TEACHING READING IN ENGLISH LESSON // Вестник науки и образования № 7(85), 2020, C. {см. журнал}. |
Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях
Tweet |