Akhmedova Kh.T.
Email: Akhmedova6111@scientifictext.ru
Akhmedova Khalima Tukhtaevna - Senior Teacher,
FOREIGN LANGUAGES THROUGH FACULTIES DEPARTMENT, FACULTY OF FOREIGN PHILOLOGY,
TERMEZ STATE UNIVERSITY,
TERMEZ, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: in the modern world, the role of a foreign language in the learning process is significantly increasing. Changes in the socio-cultural context of public life entail a change in the requirements of society for education in general, and for language learning in particular. Since in this situation there is no "natural necessity" in a foreign language, the stimulating factor is the motivation for mastering a foreign language. Motivation is understood as a system of stimulating actions that direct educational activity, in the case of a positive attitude of the teacher, to a deeper study of foreign languages, its improvement and the desire to develop the needs for the knowledge of a foreign language. The following article discusses the above mentioned ideas thoroughly.
Keywords: motivation, foreign, language, teaching, study, learning, mastering, process, knowledge, teacher.
ПРАКТИЧЕСКИЙ ОБЗОР МОТИВАЦИИ ИЗУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА
Ахмедова Х.Т.
Ахмедова Халима Тухтаевна - старший преподаватель,
кафедра иностранных языков между факультетами, факультет иностранной филологии,
Термезский государственный университет,
г. Термез, Республика Узбекистан
Аннотация: в современном мире роль иностранного языка в процессе обучения значительно возрастает. Изменения социокультурного контекста общественной жизни влекут за собой изменение требований общества к образованию в целом и к изучению языков в частности. Поскольку в этой ситуации нет «естественной необходимости» к иностранному языку, так как стимулирующим фактором является мотивация к овладению иностранных языков. Под мотивацией понимается система стимулирующих действий, которые направляют учебную деятельность, в случае положительного отношения преподавателя, к более глубокому изучению иностранного языка, его совершенствованию и стремлению развивать потребности в знании иностранного языка. В данной статье подробно обсуждаются вышеупомянутые идеи.
Ключевые слова: мотивация, иностранный, язык, обучение, учеба, изучение, овладение, процесс, знания, преподаватель.
References / Список литературы
- Zimnyaya I.A. "Psychological aspects of teaching foreign language speaking". M. Enlightenment,
- Nazarenko N.S. "Psychological determinants of mastering a foreign language at the university". AKD M.,
- Gottlieb R.A. Social demand for knowledge of a foreign language / R.A. Gotlib / Sociological research, № 2, 2009. P. 122–127.
- Teaching foreign languages. Materials for a specialist of an educational institution. , 2003. 192 s.
- Kuziev Sh.A. “The ways of developing discourse competence in non-linguistic faculties”. The academy of Ma’mun in Kharezm. № 5, 2020.
- Kuziev Sh.A. “Progress in language teaching via picture stories”. Voprosy nauki i obrazovaniya. № 2 (14), 2018. 60-61.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. |
||
Электронная версия. Akhmedova Kh.T. THE PRACTICAL OVERVIEW OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING MOTIVATION // Вестник науки и образования № 8(111), 2021 [Электронныйресурс].URL: http://scientificjournal.ru/images/PDF/2021/111/the-practical-overview-of.pdf (Дата обращения:ХХ.ХХ.201Х). Печатная версия. Akhmedova Kh.T. THE PRACTICAL OVERVIEW OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING MOTIVATION // Вестник науки и образования № 8(111), 2021, C. {см. журнал}. |
Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях
Tweet |