Dushayeva S.J.
Email: Dushayeva657@scientifictext.ru
Dushayeva Sokhiba Janikulovna – Teacher, ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE DEPARTMENT, PHILOLOGY FACULTY, GULISTAN STATE UNIVERSITY, GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: the following article brings the evidence about the significance of ICT in language learning field. The author makes this phenomenon certain by citing several elements of ICT and their use in practice. According to her ICT is considered one of the most effective ways of increasing the foreign language skills. She also claims that nowadays, it is inevitable to deny the entrance of ICT into our life weather we are students or teachers, in both cases we actively apply the means of ICT even in our daily routine.
Keywords: development, information, learning foreign languages, educational, language, independent, practical, study, convenient.
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ И ЭФФЕКТИВНОСТЬ МЕТОДОВ ПОСРЕДСТВОМ «ИКТ» В КЛАССЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
Душаева С.Дж.
Душаева Сохиба Джаникуловна – преподаватель, кафедра английского языка и литературы, факультет филологии, Гулистанский государственный университет, г. Гулистан, Республика Узбекистан
Аннотация: в статье приводятся данные о значении ИКТ в области изучения языка. Автор обосновывает это явление, ссылаясь на несколько элементов ИКТ и их использование на практике. По ее словам, ИКТ считается одним из наиболее эффективных способов повышения уровня владения иностранным языком. Она также утверждает, что в настоящее время неизбежно отрицать внедрение ИКТ в нашу жизнь, являемся ли мы студентами или учителями, в обоих случаях мы активно применяем средства ИКТ даже в повседневной жизни.
Ключевые слова: развитие, информация, изучение иностранных языков, обучение, язык, самостоятельность, практичность, учеба, удобство.
References / Список литературы
- Dictionary of pedagogical use / ed. L.M. Luizina. Pskov, 2003.
- Koptyug N.M. Internet lessons as an auxiliary material for an English teacher // Foreign languages in school, 2000. № 4.
- Saikov B.P. Organization of information educational institution: a practical guide mangling. M., 2005.
- Podopigorova L.A. The use of the Internet in Foreign Languages // Foreign Languages at School le, 2003. № 5.
- Voitko S.A. About the use of information communication technology in English classes language // Internet-magazine Festival of Pedagogical Ideas “Open lesson”, 2004–2005. [Electronic resource]. URL: http://festival.1september.ru/articles/415914/ (date of acces: 14.02.2019).
- Karimova Z.A. PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGE TO KIDS, Проблемы педагогики № 3 (35), 2018.
- Bozorova L.B. Sovremennyye informatsionnyye tekhnologii v protsesse formirovaniya leksicheskikh navykov na urokakh angliyskogo yazyka. «Nauka, obrazovanie i kultura». № 4 (19), 2017.
- Mamatkulova B.R. Kontsept «ognya» i protsess ego izucheniya v istorii «Nauka i obrazovanie segodnya» № 5 (16), 2017. Str. 39.
- Bаzаrova L.B. Learning foreign language through reading «Nauka i obrazovanie segodnya». № 5 (16), 2017. Str.
- Rahmonova K.T. Self study is a discovery of effective language learning strategy «Nauka i obrazovanie segodnya». № 5 (16), 2017. Str.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. |
||
Электронная версия. Душаева С.Дж. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ И ЭФФЕКТИВНОСТЬ МЕТОДОВ ПОСРЕДСТВОМ «ИКТ» В КЛАССЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ // Вестник науки и образования №3 (57), 2019. [Электронныйресурс].URL: http://scientificjournal.ru/images/PDF/2019/VNO-57/the-use-and.pdf (Дата обращения:ХХ.ХХ.201Х). Печатная версия. Душаева С.Дж. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ И ЭФФЕКТИВНОСТЬ МЕТОДОВ ПОСРЕДСТВОМ «ИКТ» В КЛАССЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ // Вестник науки и образования №3 (57), 2019, C. {см. журнал}. |
Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях
Tweet |