Научный журнал «Вестник науки и образования»
Guliev A.A.
Email: Guliev699@scientifictext.ru
Guliyev Abdulakim Abdukadirovich - Senior Teacher,
DEPARTMENT OF CONSTRUCTION OF BUILDINGS AND STRUCTURES,
JIZZAKH POLYTECHNIC INSTITUTE,
JIZZAKH, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: the article presents the main provisions of the protectionist policy, its positive and negative factors of influence on the national economy. Localization is considered as an instrument of industrial policy in order to saturate the market. The issues of reducing the domestic production of import-substituting materials in Uzbekistan for 2017-2021 and expanding export-oriented materials produced on the basis of modern technologies from foreign countries are highlighted. The policy of modern developed countries to reduce imports and expand exports is analyzed. The conditions for attracting foreign investments and their safety, the benefits from the introduction of modern technologies, the necessary legal framework, and customs privileges are being
- Информация о материале
- Категория: 08.00.00 ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
- Просмотров: 609
Адылова З.Д., Гулмуродов К.A.
Email: Adylova698@scientifictext.ru
Адылова Зульфия Джавдатовна – доктор экономических наук, заведующая сектором;
Гулмуродов Камолиддин Абдукодирович – младший научный сотрудник,
Научно-исследовательский центр
«Научные основы и проблемы развития экономики Узбекистана»
Ташкентский государственный экономический университет,
г. Ташкент, Республика Узбекистан
Аннотация: в статье рассматривается формирование маркетинговой стратегии вузов: зарубежный опыт. Данная статья посвящена вопросам повышения качества образовательных услуг путём формирования маркетинговой стратегии вузов, исследованию зарубежного опыта. В данном аспекте имеет значение современное состояние маркетинговой стратегии образовательных услуг, перспективы развития интеграционных процессов и темпов взаимодействия образовательного процесса с научно-производственной деятельностью на основе изучения опыта стран СНГ и дальнего зарубежья.
- Информация о материале
- Категория: 08.00.00 ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
- Просмотров: 646
Кто на сайте
Сейчас на сайте 382 гостя и нет пользователей