Зиявитдинов Х.Х.
Email: Ziyavitdinov6109@scientifictext.ru
Зиявитдинов Хабибулло Хамидович – базовый докторант,
кафедра экономики сферы сервиса,
Бухарский государственный университет, г. Бухара, Республика Узбекистан
Аннотация: в статье рассматривается инновационный проект “Smart Restaurant” в ресторанном сервисе. Необходимость внедрения инновационного проекта “Smart Restaurant” на рынке ресторанных услуг раскрывается через анализ исторического развития ресторанного сервиса, а также его современного состояния. Дана характеристика методов выявления мировых и отечественных тенденций развития инноваций, приведены примеры деятельности предприятий питания, использующих различные типы инноваций в производстве ресторанных услуг.
Ключевые слова: ресторанный сервис, инновация, инновационная стратегия, ресторанные проекты, инновационная активность.
INNOVATIVE PROJECT "SMART RESTAURANT" IN RESTAURANT SERVICE
Ziyavitdinov Kh.Kh.
Ziyavitdinov Khabibullo Khamidovich - basic doctoral Student,
DEPARTMENT OF ECONOMY OF THE SERVICE SPHERE,
BUKHARA STATE UNIVERSITY, BUKHARA, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: the article examines innovative project "smart restaurant" in restaurant service. The need for the introduction of the innovative project "Smart Restaurant" in the market of restaurant services is revealed through the analysis of historical development of restaurant service, as well as its current status. The characteristics of methods for identifying global and domestic trends in the development of innovations are given, examples of the activities of catering enterprises using various types of innovations in the production of restaurant services are given.
Keywords: restaurant service, innovation, innovation strategy, restaurant projects, innovative activity.
Список литературы / References
- Зиявитдинов Х.Х., Файзиева С.К. Организация питания иностранных туристов // Вопросы науки и образования, № 5 (89).
- Ziyavitdinov K. et al. Importance of national music in Uzbekistan tourism development // Мировая наука, 2019. № 5. С. 810-812.
- Atoevna T.S., Kodirovna B.S., Oktyamovna A.S. Features and methods of formation of the cost of tour packages // Academy, 2020. № 12 (63).
- Dilmonov K.B. Classification and types of tourism // International scientific review, 2020. № LXX.
- Nurov Z.S., Khamroyeva F.K., Kadirova D.R. Development of domestic tourism as a priority of the economy // E-Conference Globe, 2021. С. 271-275.
- Kayumovich K.O. et al. Opportunities of mobile marketing in tourism // Journal of Critical Reviews, 2020. Т. 7. № С. 94-98.
- Kodirovna B.S., Atoevna T.S., Oktyamovna A.S. Main features of advertising in tourism // Economics, 2020. № 4 (47).
- Nurov Z.S., Nurova G.N. Conceptual framework for factors affecting the feasibility of the isi // E-Conference Globe, 2021. С. 276-280.
- Таджиева С.У., Кодирова М.М. Основные направления развития программы локализации в Узбекистане // Современные тенденции развития науки и производства, С. 374-377.
- Dilmonov K.B. Classification and types of tourism // International scientific review. 2020. № LXX.
- Таджиева С.У., Ходжаева Д.Х. Основные направления развития промышленного производства региона // Современные тенденции развития науки и производства, С. 377-380.
- Oktyamovna A.S., Atoevna T.S., Kodirovna B.S. The role of animator to the development of tourism animation activities // Academy, 2020. № 12 (63).
- Shoimardonkulovich Y.D. The importance of management in the field of service // Вопросы науки и образования, 2020. № 14 (98).
- Kayumovich K.O. Prospects of digital tourism development // Economics, 2020. № 1 (44).
- Yavmutov D.Sh. Opportunities for the development of non-traditional tourism in Bukhara // International scientific review of the problems of economics, finance and management, 2020. С. 16-21.
- Таджиева С. У. Развитие малого гостиничного бизнеса в Бухаре // Вестник науки и образования, № 3-2 (81).
- Djafarova N.A. et al. Prospects for the development of pilgrimage tourism in Uzbekistan // Наука, техника и образование, 2020. № 3. С. 44-48.
- Давронов И.О., Файзиева С.К., Исомов Б.С. Важность маркетингового анализа для прогнозирования перспективы ресторанов в Бухаре // Economics, № 1. С. 44.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. |
||
Электронная версия. Зиявитдинов Х.Х. ИННОВАЦИОННЫЙ ПРОЕКТ “SMART RESTAURANT” В РЕСТОРАННОМ СЕРВИСЕ // Вестник науки и образования № 6(109), 2021 [Электронныйресурс].URL: http://scientificjournal.ru/images/PDF/2021/109/innovatsionnyj-proekt-sm.pdf (Дата обращения:ХХ.ХХ.201Х). Печатная версия. Зиявитдинов Х.Х. ИННОВАЦИОННЫЙ ПРОЕКТ “SMART RESTAURANT” В РЕСТОРАННОМ СЕРВИСЕ // Вестник науки и образования № 6(109), 2021, C. {см. журнал}. |
Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях
Tweet |