Solieva G.A., Karimjanova R.M.
Email: Solieva685@scientifictext.ru
Solieva Gulbakhor Ahmadjanovna - Senior Lecturer, PhD;
Karimjanova Ranokhon Makhmudovna - Senior Lecturer,
DEPARTMENT OF MARKETING,
Namangan Institute of Engineering Technology,
Namangan, Republic of Uzbekistan
Abstract: this article is devoted to the complex of Internet marketing. In some sources, this direction is also referred to as electronic marketing, hypermarketing, in which the prefix hyper-emphasizes the hypermedia nature of the Internet environment. All these names are united by the essence that lies at the heart of the global computer network - it is a hyper- and multimedia global computer environment that provides unprecedented opportunities for interaction, ranging from simple exchange of information to financial transactions, transactions and the delivery of digital products.
Keywords: internet marketing, complex, electronic marketing, hypermarketing, global computer environment, digital products
СУЩНОСТЬ КОМПЛЕКСА ИНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГА
Солиева Г.А., Каримжанова Р.М.
Солиева Гулбахор Ахмаджановна – старший преподаватель, PhD;
Каримжанова Раьнохон Махмудовна – старший преподаватель,
кафедра маркетинга,
Наманганский инженерно-технологический институт,
г. Наманган, Республика Узбекистан
Аннотация: данная статья посвящена комплексу интернет-маркетинга. В некоторых источниках это направление также именуется как электронный маркетинг, гипермаркетинг, в котором приставка «гипер» подчеркивает гипермедийный характер среды интернета. Все эти названия объединяет та сущность, которая лежит в основе глобальной компьютерной Сети – это гипер- и мультимедийная глобальная компьютерная среда, предоставляющая невиданные до сих пор возможности взаимодействия, начиная от простого обмена информацией, заканчивая осуществлением финансовых транзакций, заключением сделок и доставкой цифровых продуктов.
Ключевые слова: интернет маркетинг, комплекс, электронный маркетинг, гипермаркетинг, глобальная компьютерная среда.
References / Список литературы
- Djuraeva Z.T., Khurramov O.K. Specialty of the usage of electronic marketing in tourism // International Scientific and Practical Conference World science. ROST, 2015. Т. 4. № 4. Р. 61-65.
- Khurramov O.K. Digital tourism and its importance in the economy of Uzbekistan // European research: innovation in science, education and technology, 2020. Р. 50-51.
- Navruz-Zoda B., Ibragimov N., Rakhmanov A. The Destination Marketing Tools For “Seven Sufi Saints of Noble Bukhara” Pilgrimage Cluster, 2017.
- Kayumovich K.O. Particular qualities use of social media in digital tourism // Gwalior Management Academy, 2020. Р. 28.
- Giyazova N.B., Zayniev A.A. Types of marketing communications and their classification // International scientific review of the problems of economics, finance and management, 2020. Р. 32-38.
- Bakhtiyorovna N.Z.L., Bakhtiyorovna N.Z.Z. Improvement of social prestige of entrepreneurial companies in Bukhara region // Academy, 2020. № 3 (54).
- Kayumovich K.O. Digital marketing strategy and tourism //Proceeding of The ICECRS, 2020. Т. 6.
- Tairova M.M. et al. The essence and characteristics of clusters in regional economic systems // International scientific review of the problems of economics, finance and management, 2020. Р. 4-9.
- Ibragimov N., Xurramov O. Types of competition in destination marketing and 6A mod-el of competitiveness, 2015.
- Olimovich D.I., Kudratovna F.S., Sayfitdinovich I.B. The importance of marketing analysis for predicting the prospects of restaurants in Bukhara hotels // Economics, 2020. № 1 (44).
- Khurramov O. Osobennosti ispol'zovaniya marketingovykh instrumentov v sotsial'nykh media // Alatoo Academic Studies, 2016. Т. 4. № 4. Р. 61.
- Khayrulloevna A.M. The substantial economic benefits of tourism // Academy, 2020. № 3 (54).
- Khurramov O.K. Prospects of digital tourism development // Economics, 2020. № 1. Р. 44.
- Rakhimovich T.J. The effective use of state-private partnership in improving the quality of educational services // Vestnik nauki i obrazovaniya, 2020. № 6-2. Р. 9-12.
- Khurramov O.K., Saidova F.K. Social media-marketing-a forceful tool for tourism industry // European science, 2019. № 7. Р. 49.
- Turobovich J.A., Uktamovna M.N., Turobovna J.Z. Marketing aspects of ecotourism development // Economics, 2020. № 1 (44).
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. |
||
Электронная версия. Solieva G.A., Karimjanova R.M. THE ESSENCE OF THE INTERNET MARKETING COMPLEX // Вестник науки и образования № 7(85), 2020. [Электронныйресурс].URL: http://scientificjournal.ru/images/PDF/2020/85/the-essence-of-the.pdf(Дата обращения:ХХ.ХХ.201Х).
Печатная версия. Solieva G.A., Karimjanova R.M. THE ESSENCE OF THE INTERNET MARKETING COMPLEX // Вестник науки и образования № 7(85), 2020, C. {см. журнал}. |
Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях
Tweet |