Печать

Tran Xuan Bach, Ha Van Hoang, Nguyen Thi Tram Anh, Nguyen Vinh San

Email: Tran6111@scientifictext.ru

Tran Xuan Bach - Associate Professor, Doctor of Education Management, vice Rector;

Ha Van Hoang - Doctor of Sociological Sciences, Lecturer;

Nguyen Thi Tram Anh - Doctor of Psychology, Dean,

FACULTY OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION;

Nguyen Vinh San - Master of Education, Head of Deparrtment,

DEPARRTMENT OF STUDENT AFFAIRS,

UNIVERSITY OF DANANG – UNIVERSITY OF SCIENCE AND EDUCATION,

DANANG, SOCIALIST REPUBLIC OF VIETNAM

Abstract: сommunication in university enrollment is considered an important strategy for higher education institutions not only in the world but also in Vietnam. On the basis of applying the document analysis method, this article aims to overview studies in Vietnam on the management of university enrollment communication. The research results show that the studies mainly focus on analyzing the role of communication activities and the influence of media on the learners' career choices as well as proposing some measures to enhance communication activities in universities.

Keywords: management, communication activities, management of communication activities, university enrollment, Vietnam.

ИССЛЕДОВАНИЕ УПРАВЛЕНИЯ КОММУНИКАЦИОННОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬЮ ВЪЕЗДНЫХ ВУЗОВ ВО ВЬЕТНАМЕ

Чан Суан Бак, Ха Ван Хоанг, Нгуен Тхи Чам Ань, Нгуен Винь Шан

Чан Суан Бак – доцент, доктор педагогических наук, проректор;

Ха Ван Хоанг - доктор социологических наук, преподаватель;

Нгуен Тхи Чам Ань – доктор психологических наук, декан,

факультет психологии и образования;

Нгуен Винь Шан – магистр педагогических наук, начальник отдела,

отдел по студенческим делам,

Данангский университет – университет науки и педагогики,

г. Дананг, Социалистическая Республика Вьетнам

Аннотация: коммуникация при приеме в университеты считается важной стратегией для высших учебных заведений не только мира, но и Вьетнама. На основе применения метода анализа документов эта статья направлена на обзор исследований во Вьетнаме по управлению коммуникациями при поступлении в университеты. Результаты исследования показывают, что исследования в основном сосредоточены на анализе роли коммуникативной деятельности и влияния средств массовой информации на выбор профессии учащимися, а также на предложении некоторых мер по активизации коммуникативной деятельности в университетах.

Ключевые слова: менеджмент, коммуникационная деятельность, управление коммуникационной деятельностью, прием в университеты, Вьетнам.

References / Список литературы

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificjournal-copyright    

Электронная версия. Tran Xuan Bach, Ha Van Hoang, Nguyen Thi Tram Anh, Nguyen Vinh San RESEARCH ON MANAGEMENT OF UNIVERSITY ENTRANCE COMMUNICATION ACTIVITIES IN VIETNAM // Вестник науки и образования № 8(111), 2021 [Электронныйресурс].URL: http://scientificjournal.ru/images/PDF/2021/111/research-on-management.pdf (Дата обращения:ХХ.ХХ.201Х).

Печатная версия. Tran Xuan Bach, Ha Van Hoang, Nguyen Thi Tram Anh, Nguyen Vinh San RESEARCH ON MANAGEMENT OF UNIVERSITY ENTRANCE COMMUNICATION ACTIVITIES IN VIETNAM // Вестник науки и образования № 8(111), 2021, C. {см. журнал}.

 scientificjournal

Метки: researchmanagementuniversityentrancecommunicationactivitiesvietnam

Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях

      Tweet   
  
  
Категория: 13.00.00 ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
Просмотров: 498