Печать

Khurramov O.K., Fayzieva S.A., Saidova F.K.

Email: Khurramov678@scientifictext.ru

Khurramov Ortikjon Kayumovich – Senior Lecturer;

Fayzieva Sayyora Annamuradovna – Senior Lecturer;

Saidova Feruza Kamalovna – Lecturer,

Department of Service sphere economics,

Bukhara State University,

Bukhara, Republic of Uzbekistan

Abstract: the article deals with the role and place of the global Internet in tourism. Tourism today is a global computerized business, which involves the major airlines, hotel chains and tourist corporations around the world. In contrast to the traditional means of communication, whose main function is to deliver information, the Internet is not just a transmitter of information, and much more - a global virtual market. The existence of the electronic market in the online environment due to the possibility of the implementation of the Internet payment system allows interactive paying goods and services.

Keywords: internet, information technology, communication systems, tourism, e-commerce, tour agent, tour operator.

ОСОБЕННОСТИ ЭЛЕКТРОННОГО ОНЛАЙН-РЫНКА В ТУРИЗМЕ

Хуррамов О.К., Файзиева С.А., Саидова Ф.К.

Хуррамов Ортикжон Каюмович - старший преподаватель;

Файзиева Сайёра Аннамурадовна - старший преподаватель;

Саидова Фируза Камаловна - преподаватель,

кафедра экономики сферы услуг,

Бухарский государственный университет,

г. Бухара, Республика Узбекистан

Аннотация: в статье рассматриваются роль и место глобального интернета в туризме. Туризм сегодня - это глобальный компьютеризированный бизнес, в который вовлечены крупнейшие авиакомпании, гостиничные сети и туристические корпорации по всему миру. В отличие от традиционных средств связи, основной функцией которых является доставка информации, интернет - это не просто передатчик информации, а гораздо больше - глобальный виртуальный рынок. Существование электронного рынка в онлайн-среде обусловлено возможностью внедрения системы интернет-платежей, позволяющей осуществлять интерактивную оплату товаров и услуг.

Ключевые слова: интернет, информационные технологии, коммуникационные системы, туризм, турагент, туроператор.

References / Список литературы

  1. Djuraeva Z.T., Khurramov O.K. Specialty of the usage of electronic marketing in tourism // International Scientific and Practical Conference World science. ROST, 2015. Т. 4. № 4. S. 61-65.
  2. Olimovich D.I. Tourism potential of Uzbekistan // Lucrările Seminarului Geografic" Dimitrie Cantemir", 2015. Т. 40. S. 125-130.
  3. Ibragimov N., Xurramov O. Types of competition in destination marketing and 6A mod-el of competitiveness, 2015.
  4. Saidova F.K. Modern trends in the development of international tourism // Modern trends and current issues in the development of tourism and the hotel business in Russia, 2017. S. 108-113.
  5. Tajieva S.U., Kodirova M.M. The main directions of development of the localization program in Uzbekistan // Modern trends in the development of science and production, 2016. S. 374-377.
  6. Juraev A., Sobirov T. Content based instruction in teaching tourism and economics courses // Proceedings of the International Scientific Conference. Volume I., 2017. Т. 208. S. 215.
  7. Tairova M.M. Optimization of tourism infrastructure in Bukhara // Questions of science and education, 2018. № 15 (27).
  8. Rustamovna T.H., Anvarovich K.A. The role of small businesses to improve the export potential // Academy, 2016. № 12 (15).
  9. Ganijanovna A.I. Harmonization of economical and innovational thought and dynamics of social life // Academy, 2019. № 7 (46).
  10. Allayarov S.F. An effective usage of touristic resources is a key to develop tourism industry // European Science, 2019. № 2. S. 26-29.

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificjournal-copyright    

Электронная версия. Хуррамов О.К., Файзиева С.А., Саидова Ф.К. ОСОБЕННОСТИ ЭЛЕКТРОННОГО ОНЛАЙН-РЫНКА В ТУРИЗМЕ // Вестник науки и образования №24(78), 2019. [Электронныйресурс].URL: http://scientificjournal.ru/images/PDF/2019/VNO-78/features-of-electronic.pdf (Дата обращения:ХХ.ХХ.201Х).

Печатная версия. Хуррамов О.К., Файзиева С.А., Саидова Ф.К. ОСОБЕННОСТИ ЭЛЕКТРОННОГО ОНЛАЙН-РЫНКА В ТУРИЗМЕ// Вестник науки и образования № 24(78), 2019, C. {см. журнал}.

scientificjournal

Метки: featureselectroniconlinemarkettourism

Поделитесь данной статьей, повысьте свой научный статус в социальных сетях

      Tweet   
  
  
Категория: 08.00.00 ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Просмотров: 690